Strona Główna · Artykuły · Linki · Download Czerwiec 20 2019 10:13:38
Nawigacja
Strona Główna
Artykuły
Nowe krótki rys historyczny
Galeria
Historia
O nas
Statut OSP Nowe
Jak zostać druhem OSP
OSP Rychława
OSP Mały Komorsk
ZOSP przy PFM "Klose"
Zarząd Miejsko-Gminny ZOSP RP w Nowem
1 procent dla naszej OSP
Szukaj
Linki
Download
Mapa Gminy Nowe lokalizacja jednostek OSP
Kontakt
 
REKLAMA
 
Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanych użytkowników: 103
Najnowszy Użytkownik: Marekgok
 
Partnerzy
 
1998.11.02 Pożar wagonu z epichlorohydryną.
W mroźny listopadowy popołudniowy wieczór zostaliśmy zadysponowani do wypadku kolejowego w pobliskiej Twardej Górze. Na miejscu okazało się, że wykoleił, rozszczelnił i zapalił się wagon przewożący silnie trującą chemikalię epichlorohydrynę. Do zdarzenia udały się nasze dwa wozy GBA i GCBA. W akcji gaszenia i utylizowania wyciekającej z rozszczelnionego wagonu epichlorohydryny brały udział 22 zastępy z ochotniczej, zakładowej i państwowej straży pożarnej. W tym jednostki z dawnego woj.gdańskiego(pomorskie) i toruńskiego(kuj-pom). Akcja trwała od około godz.17.00 do dnia następnego. W związku z wynikłą sytuacją trzeba było ewakuować ludność z pobliskich domów, a przez cały wieczór po okolicy, w tym także w Nowem, jeździły samochody nadające komunikat o zagrożeniu, nakazujące nie wychodzenia na dwór, jak i nie otwierania okien do odwołania.
Informacje dodatkowe.
Pożar w dniu 2 listopada 1998 r. cysterny kolejowej z epichlorohydryną gliceryny na stacji kolejowej PKP w Twardej Górze (gm. Nowe n. Wisłą, woj. bydgoskie) - poz. 177 rejestru.
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Bydgoszczy przeprowadził rozpoznanie zdarzenia, z którego wynikało, że:
cysterna kolejowa zawierała około 50 Mg epichlorohydryny;
w składzie pociągu znajdowały się jeszcze dwie cysterny z tym produktem;
akcja ratownicza była prowadzona przez jednostki Państwowej Straży Pożarnej, jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych, służbę ratownictwa chemicznego z Zakładów Chemicznych “ORGANIKA-ZACHEM” w Bydgoszczy i zawodową Straż Pożarną PKP z Chojnic;
płonąca epichlorohydryna zanieczyściła głównie powietrze i wody powierzchniowe, tylko niewielka część zawartości płonącej cysterny przedostała się do gruntu;
schładzano płaszcze pozostałych cystern, ograniczając w ten sposób możliwość ich zapalenia się; ewakuowano mieszkańców pobliskich domów.
Ponadto Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Bydgoszczy podjął następujące działania:
pobrał próby wody i gruntu (badania wykazały znaczną zawartość epichlorohydryny w wodach powierzchniowych); wykonał pomiary zawartości epichlorohydryny w powietrzu (pomiary wykazały przekroczenia dopuszczalnych stężeń); przeprowadził kontrolę na miejscu zdarzenia (wydano zarządzenia pokontrolne); kontrolował realizację zarządzeń pokontrolnych (zarządzenia zostały zrealizowane); prowadził nadzór nad usuwaniem skutków zdarzenia.
(Główny Inspektorat Ochrony Środowiska)
Pociąg towarowy nr 45297 relacji Wodzisław Śląski - Gdynia Port prowadzony lokomotywą ET22-364 z lokomotywowni Zduńska Wola Karsznice został przyjęty na stację Twarda Góra, na tor zajęty przez 12 wagonów towarowych. Przy prędkości 28 km/h doszło do najechania na stojące wagony. Lokomotywa i 3 wagony pociągu towarowego oraz 3 wagony stojące na torze zostały wykolejone. Z wykolejonej i rozbitej cysterny nastąpił wyciek epichlorohydryny - substancji łatwopalnej. Wybuchł trwający wiele godzin pożar. Na szczęście nikt nie doznał obrażeń. W strefie zagrożenia ewakuowano ludność.
 
 
Komentarze
Brak komentarzy.
 
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
 
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
 
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
 
Pogoda
 

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie